سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره هدایت تحصیلی همگام

 

مشاوره هدایت تحصیلی همگام 

 

 

 

 

هدایت تحصیلی همگام چیست ؟ 


مسعود شکوهی مدیرکل امور مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت مدارس با آمادگی کامل برای بحث آزمون هدایت تحصیلی 97 دانشآموزان برنامهریزی دارند و آزمونهای روانشناسی و مشاورهای برای بحث آزمون هدایت تحصیلی دانشآموزان برگزار میشود. مدیرکل امور مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال دو آزمون توانایی و رغبت برای دانشآموزان در نظر گرفته شده که پس از برگزاری تست آنلاین هدایت تحصیلی نتایج مورد ارزیابی قرار میگیرد و در این راستان در برخی مناطق در روزهای پایانی اسفند این آزمون برگزار شد و به طور کلی از ابتدای امسال برای تمامی دانشآموزان این آزمونها اجرا میشود. برای انجام این آزمون باید وارد سایت هدایت تحصیلی همگام شد. 

 

 

فرم یا نمونه برگ شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی

آموزشوپرورش امسال برای سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهیه کرده است که در فرم شماره 6 براساس بررسیهای مشاورهای، آزمونهای استعداد و رغبت، نظر دانشآموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام میشود که  دانش آموز به کدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزشوپرورش فرم شماره 6 توصیهای بوده و هیچ اجباری برای ورود به رشته خاص ندارد. 

فرم شماره7 که براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهیه شده، الویتهای دانشآموز را به ترتیب در رشتههای مختلف تعیین کرده است و براین اساس دانشآموزان به گروههای «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسیم شدهاند که گروه «الف» در اولویت ثبتنام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانشآموزی در رشته تجربی اولویت «ج» را کسب کرده باید منتظر بماند دانشآموزان گروههای «الف» و «ب» ثبتنام کنند و اگر ظرفیت خالی ماند، میتواند رشته تجربی را انتخاب کند. نمونه فرم هدایت تحصیلیپایه نهم 97 را می توانید از طریق لینک ما مشاهده کنید.

 

سایت هدایت تحصیلی وانتخاب رشته پایه نهم

هدایت تحصیلی را می توان راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف تعریف کرد که بر اساس آن دانش آموزان بتوانند آگاهانه شاخه و رشته های هدایت تحصیلی خود را انتخاب کنند. 

انتخاب رشته پایه نهم حتما باید بر اساس توانایی، علاقه، بازار کار و آینده نگری انجام شود و نباید هیچ اجباری بر دانش آموز به سمت رشته های خاص وجود داشته باشد. هر چند که باید دانش آموز در بعضی درسهای رشته انتخابی، حداقل نمره تعیین شده را کسب کند در غیر اینصورت ثبت نام دانش آموز در اولویت های چهارگانه صورت می گیرد. نمونه سوالات آزمون هدایت تحصیلی را می توانید از طریق لینک ما مشاهده کنید.

 

سال تحصیلی 97-98 یک سال متفاوتی خواهد بود چون که براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزایش ظرفیت هایی که اعلام شده هستیم. 

 

 

تاثیر انتخاب رشته دبیرستان در آینده دانش آموزان


در روزگار فعلی ادامه تحصیل دانش آموزان تا گرفتن دیپلم ( یا پیش دانشگاهی ) عادی و فراگیر شده است . پس سال هایی که هر روزش را با تاثیر انتخاب رشته دبیرستان حداقل 2 الی 3 سال است . اما بعد از آن چه ؟ با وجود اینکه تغییر رشته از دیپلم به هر رشته دیگری مجاز است ولی آنچه که در سال های گذشته دیده ایم کمتر افرادی را می توان یافت که سراغ این کار می روند. عمده دانش آموزان در رشته دبیرستان خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل می دهند . ادامه تحصیلی که در سال های قبل به تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری هم کشیده می شود . پس از آن هم انتظار ها از هر فردی استفاده مالی ( یا به عبارت بهتر استفاده عملی ) از تحصیلاتش است که همه را به سمت بازار های کار رهنمون می کند . پس عملا رشته ای که در دبیرستان انتخاب می کنیم نه تنها در دانشگاه بلکه در تمام سال های کاری زندگی مان هم همراهمان هست . این قسمت خوب و روشن ماجراست . روی دیگر داستان این است که در سال های گذشته شاهد این اپیدمی هستیم که بیشتر افراد در شغل هایی مشغول به کار می شوند که کمترین ارتباط را با رشته تحصیلی دانشگاهی آن ها دارد . و این خود معضل بزرگ تری است که تا حد زیادی به همین انتخاب های دبیرستان و کنکور ما مرتبط هست . پس اگر قرار است که سال های آینده زندگی خود را در مسیر درست پیش برویم و هیچ گاه از تصمیمی که گرفته ایم پشیمان نشویم مهم است که وسواس کافی در سامانه انتخاب رشته دبیرستان به خرج دهیم و براساس آنچه که حس می کنیم بیشترین تطابق را با ما و روحیات ما دارد تصمیم گیری کنیم . 

برای دریافت پربازدید ترین مقالات درخت دانش بر روی لینک های رنگی زیر کلیک نمایید

معرفی رشته های دانشگاهی رشته تجربی

رشته دندانپزشکی بدون کنکور

برنامه مناسب برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان 97

 

 

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز

 

 

 


شیوه نامه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم

 

شیوه نامه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم

 

  • هدف از هدایت تحصیلی چیست ؟
  • آزمون استعداد سنجی چیست؟
  • شیوه نامه هدایت تحصیلی نهم چیست ؟
  • چه عواملی که باعث ایجاد اشتباه در انتخاب رشته پایه نهم و همگام با هدایت تحصیلی می شود ؟

 

 

 

هدف از هدایت تحصیلی چیست ؟

هدایت تحصیلی پایه نهم ، به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف می باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان عزیز باید بر اساس توانایی آنها، علاقه، بازار کار و پیش بینی و آینده نگری انجام خواهد شد. 

 

آزمون استعداد سنجی چیست؟


شاید یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان در دوران تحصیل خود انتخاب رشته آنها می باشد .دوره پیش دانشگاهی به جهت فشار درسی فرصت مناسبی برای شناخت رشته ها نیست و دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته از عدم شناخت رشته ها رنج می برند از آن مهمتر اینکه شناخت درستی از شخصیت خود به جهت انتخاب رشته ندارند. لذا در این بسته تلاش بر آن بوده است که علاوه بر معرفی رشته ها با اجرای یک تست رغبت سنج دانش آموز شناخت بهتری از خود داشته باشد و بتواند با شناخت صحیح از رشته ها و شناخت صحیح از خود انتخاب بهتری داشته باشد لذا با معرفی این تست که به تست هالند مشهور است می پردازیم از دانش آموزان انتظار می رود بعد از خواندن توضیحات این تست تست مورد نظر را اجرا و تیپ شخصیتی خود را مشخص نمایند مطمئنا از نتیجه این تست می توانند در انتخاب رشته خود بهره لازم را ببرند.آزمون هدایت تحصیلی به صورت تست آنلاین هدایت تحصیلی ارایه می شود که می توان با وارد شدن به سامانه انتخاب رشته دبیرستان این کار را انجام داد. 

 

 
شیوه نامه هدایت تحصیلی نهم به دهم


از آنجا که یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در قبال دانشآموزان، ایجاد بستر رشد خود آگاهی، کشف استعدادها و طرحریزی تحصیلی و شغلی برای ورود به دنیای بزرگسالی است، عدم توجه به آن میتواند خسارات جبران ناپذیری در آمادهسازی نیروی انسانی در پی داشته باشد لذا آموزش و پرورش سندی تحت عنوان بخشنامه هدایت تحصیلی نهم  یا شیوه نامه هدایت تحصیلی پایه نهم را ابلاغ کرده است. تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر کسب شایستگیها و مهارتهای لازم برای دانشآموزان به منظور انتخاب رشته است و زمینه تحصیلی مناسب نیز موید این نگاه فرآیندی به مقوله هدایت تحصیلی دانشآموزان است. از آنجا که اعتقاد بر این است که نتیجه فرآیند و برنامه انتخاب رشته نهم  باید به طراحی مسیر زندگی دانشآموزان با انتخابی آگاهانه و آزادانه منجر شود، لذا برای اجرایی شدن مصوبه نهصد و بیست و هفتمین (927) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، شیوهنامه هدایت تحصیلی نهم متوسطه جهت اجرا به استانها ابلاغ شده است. دانش آموزان و والدین گران قدر برای ورود به سایت انتخاب رشته دبیرستان و دریافت رشته های دانشگاهی انتخاب رشته پایه نهم با شماره 9099072943 تماس حاصل فرمایند و یا بر روی لینک هی زیر کلیک کنید. 

 

 

 

چه عواملی که باعث ایجاد اشتباه در انتخاب رشته پایه نهم و همگام با هدایت تحصیلی می شود ؟


1)        اصرار پدر و مادر به این که من دلم می خواد بچه ام این کاره بشه و انقدر بگن و بگن که دانش اموز واقعا فکر کنه که خودشم اینو می خواد. تکرار و تکرار باعث از بین رفتن خلاقیت میشه. تکرار، مهارت فکر کردن و قبول کردن و کار کردن رو افزایش میده. در نتیجه تکرار و تکرار باعث میشه تا دانش اموز همه چیزیهایی که می خواست رو فراموش کنه. 

2)        تصمیم گیری بر اساس یک سری از دروسی که در آنها ضعیف و قوی هستند. مثلا چون ریاضیم قویه باید برم رشته ریاضی، چون ریاضیم ضعیفه باید برم انسانی، چون زیستم قویه باید برم تجربی.

3)        باورهای غلط درباره شغلهای مختلف که بیشتر ریشه در تلقینات خانواده و دوستان و اطرافیان داره.

4)        تسلط به تکنولوژیها ی روز 5 لجبازی دانش آموز با خانواده.

5)        درگیریهای عاطفی و مشکلات خانوادگی که اجازه فکر کردن و تصمیم گیری درست رو از دانش اموز و خانواده سلب می کنه.

6)        هدایت تحصیلی غلط مشاوران و اکتفا به نمرات دانش آموز و یک سری فرم و پرسشنامه.

7)        عدم مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم و هدایت تحصیلی نهم به دهم خصوصی با والدین دانش آموز و خود دانش آموز.

8)        دنباله روی از دوستان صمیمی.

9)       راهنماییهای غلط کسانی که اصلا تخصص این کار رو ندارند. 

 

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش 

 

 

 


نحوه ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

 

نحوه ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

 

  • نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه شکل است ؟
  • ضوابط ثبت نام دانش اموزان عادی در مدارس شاهد چیست ؟
  • شرایط ثبتنام میان پایهها در مدارس شاهد چیست ؟
  • شهریه مدارس شاهد به چه میزان است ؟

 

 

 

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 97-98


ثبت نام مدارس شاهد 97-98 اینترنتی است. دانشآموزان میتوانند به صورت اینترنتی و از طریق سایت سجا در این مدارس ثبت نام کنند. کلیهی فعالیتهای مدارس شاهد از طریق این سامانه صورت میگیرد؛ از جمله ثبت نام، دریافت نتایج آزمون، برگزاری کلاسهای جبرانی و دیگر اقدامات مرتبط. ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا به منظور دسترسی به اطلاعات جامع و ارائه مناسب خدمات، به سایر سیستمهای سناد (سامانه ثبت نام الکترونیک دانشآموزان)، بکفا (سیستمهای ساماندهی نیروی انسانی)، سیستم پرسنلی، سیستم واحد سازمانی آموزش و پرورش و سامانه بنیاد شهید متصل است. 

 

 

 

 

شرایط ثبتنام دانشآموزان عادی در مدارس شاهد

 

سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزشوپرورش در رابطه با ثبتنام دانشآموزان عادی در مدارس شاهد مطرح کرد:این دانشآموزان باید از طریق سامانه سجا برای ثبتنام اقدام کنند و درصورت داشتن شرایط علمی و عمومی مطابق با دستورالعمل شرایط ثبت نام مدارس شاهد و ظرفیت خالی مدارس ثبتنام میشوند. 

رزاقی در رابطه با شرایط علمی ثبتنام و ادامه تحصیل دانشآموزان غیر شاهد در این مدارس گفت:شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی عبارت است از دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم. شرایط ثبت نام در پایه هفتم و دهم نیز بدین شرح است، در پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 95-96 و کسب امتیاز لازم و در پایه دهم قبول خرداد در پایه نهم با معدل کل حداقل 16 وکسب شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی و کسب امتیاز لازم. 

وی بیان کرد: دانش آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد) در صورتیکه حداکثر در 2 درس مقیاس خوب و مابقی خیلی خوب را در خرداد ماه 95-96 کسب کردهاند، میتوانند ثبت نام موقت در پایه هفتم را در سامانه سجا انجام دهند. 

 

داوطلبان عزیز برای دریافت اطلاعات دقیق تر در باب نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد و لیست مدارس شاهد تهران می توانند بر روی لینک های زیر کلیک کنند ویا با شماره تلفن 9099072943 تماس حاصل فرمایید.

 

 

شرایط ثبتنام میان پایهها در مدارس شاهد


برای ثبتنام در میان پایههای مدارس شاهد اگر مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، امکان ثبتنام وجود دارد. ثبتنام میان پایهها در مدارس شاهد از اول تا دهم مرداد ماه انجام میشود. 

 

 

 

میزان شهریه مدارس شاهد


سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص دریافت کمک سرانه در مدارس شاهد گفت:این کمک سرانه بابت فعالیتهای فوق برنامه و کلاسهای تقویتی و جبرانی مدارس شاهد دریافت میشود. 

رزاقی ادامه داد: شهریه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل شهریه 380 هزار و حداکثر 580 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 440 هزار و حداکثر 660 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 530 هزار و حداکثر 860 هزار تومان است. ساعات مکمل در مدارس ابتدایی دو ساعت در هفته، متوسطه اول و دوم 4 ساعت در هفته است< برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون مدارس شاهد 97 بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور خارج از کشور درخت دانش مقالات ما را دنبال کنید و برای آگهی از شرایط ورود به کشورها با هزینه های تقریبا رایگان با مشاوران ما در تماس باشید:

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور

 

 

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

  

 

 

 

 


ثبت نام مدارس شاهد 97-98

 

ثبت نام مدارس شاهد 97-98

مدارس شاهد مدارسی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر با شرایطی خاص و ویژه با بالاترین کادر علمی و آموزشی و دبیرانی با سطح بالای علمی می باشد که تحصیل در این مدارس آرزوی بسیاری از دانش آموزان و خواسته خانواده های آنهاست. در مدارس شاهد(سجا) فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان پنجاه درصد و بالاترو همچنین دانش آموزانی که حافظ قرآن کریم و دارای رتبه های اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن و نهج البلاغه در سطح منطقه، استان و کشور، فرزند کارمن رسمی بنیاد شهید یا آموزش و پرورش شاغل یا بازنشسته در طرح شاهد و ایثارگر می توانند در این مدارس ثبت نام مدارس شاهد 97-98 نمایند. این مدارس اکثرا هوشمند هستند.

 

طریقه ثبت نام در مدارس شاهد سال 97 -98


در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول یا همان راهنمایی و متوسطه دوم یا همان دبیرستان شرایط ونحوه ثبت نام مدارس شاهد انجام می گیرد. ثبت نام از طریق سایت student.sajaa.medu.ir      به صورت اینترنتی برای مدارس شاهد انجام می شود. بعد از ثبت نام و بررسی امتیازات هر داوطلب ، نتایج نهایی بر روی همان سایت سجا اعلام می شود. سپس شما باید جهت تکمیل ثبت نام نهایی به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و سایر مراحل ثبت نام را انجام دهید. 

 

 

 

داوطلبان گرامی جهت دریافت نمونه برگ ثبت نام مدارس شاهد و شهریه مدارس شاهد می توانید با شماره 90909072943 تماس حاصل فرمایید و یا بر روی لینک های قرمز رنگ کلیک کنید.

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد

ü      ثبت نام و پذیرش دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد درپایه‌های ورودی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم صرفاً از طریق سامانه سجا saja.medu.ir انجام می‌شود. دیگر مدارک لازم برذای ثبت نام در مدارس شاهد لازم است متقاضیان در درج کد ملی، نام و نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه، و تمامی اطلاعات لازم دیگر، دقت و توجه کافی به عمل آید. بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، مسئولیت برعهده متقاضی خواهد بود.وثبت نام شما در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد . 

ü      پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام، به درخواست‌های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

ü      به منظور استفاده از امتیاز مربوط به هر یک از بند های جدول امتیاز بندی، ارائه اصل مدارک جهت ثبت نام قطعی ضروری است. 

ü      در پایان ثبت نام اینترنتی تایید صحت اطلاعات ارسالی برعهده متقاضی است. لذا برای جلوگیری از برخی مشکلات، دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید. 

ü      متقاضیان پس از تکمیل فرم ثبت نام موقت و دریافت کد رهگیری، یک نسخه از فرم تکمیل شده ثبت نام را تهیه و آنرا نزد خود نگهداری کنند.

ü      متقاضیان ثبت نام می توانند تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام مدارس شاهد، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند .

ü      از بین متقاضیان ثبت نام در پایه های ورودی ( اول ابتدایی ، پایه های هفتم و دهم ) در مدارس شاهد به میزان دو برابر ظرفیت ( اصلی و ذخیره ) از طریق سامانه سجا اعلام می شود. مدیران پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامکی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام نمایند.

ü      حضور حداقل یکی از والدین و ارائه اصل مدارک ثبت شده در سامانه سجا، هنگام ثبت نام قطعی الزامی است.

ü      تبصره- درصورت نقص مدارک، ولی دانش آموز می تواند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام، نسبت به رفع نقص و تحویل مدارک به مسئول مربوط اقدام نماید. بدیهی است پس از انقضای مهلت مذکور هیچ گونه مدرک یا ادعایی پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام موقت، کان لم یکن تلقی می شود.

 

 

 

مراحل ثبت نام در سامانه سجا


برای ثبت نام در سامانه سجا به نشانیstudent.sajaa.medu.ir مراجعه نمایید. تمامی توضیحات، شرایط عمومی و اختصاصی و نیز راهنماهای لازم برای ورود به سامانه، در این بخش قابل مشاهده و دریافت است. حتی می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باب پیش ثبت نام مدارس شاهد بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 برای بازدید از پر بازدیدترین مقالات سایت جامع درخت دانش بر روی لینک های رنگی زیر کلیک نمایید:

خارج از کشور بدون کنکور رشته های پزشکی

بهترین منابع برای قبولی تیزهوشان نهم

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز

 

 

 


پذیرش در مدارس شاهد چگونه است ؟

 

پذیرش در مدارس شاهد چگونه است ؟

 

  1. اولویت پذیرش در مدارس شاهد با چه افرادی است ؟
  2. نحوه بازیابی اطلاعات نتایج آزمون شاهد چگونه است ؟
  3. شرایط ثبت نام عمومی مدارس شاهد به چه صورت است ؟
  4. شرایط علمی برای ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد به چه صورت است ؟
  5. آیا فرزندان شهدای مدافع حرم می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند؟

 

 

 

 

شرایط ثبت نام عمومی مدارس شاهد


 1- سکونت در محدوده تعیین شده 2- رعایت و مقررات انضباطی و تربیتی آموزشی 3- دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری 4- رعایت احکام شرعی و پوشش مناسب. 

از جمله شرایط ثبت نام مدارس شاهد  شرایط علمی برای دانش آموزان مقطع دوم تا ششم : کسب کردن نمرات خیلی خوب در تمام درس های خرداد ماه. 

 

شرایط ثبت نام علمی مدارس شاهد

شرایط علمی برای دانش آموزان پایه هفتم مدارس شاهد: باید داوطلب در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی گذشته در تمامی دروس خیلی خوب یا حداکثر در یک درس خوب در بقیه خیلی خوب کسب نموده باشد. البته فرزندان جانبازان 25 الی 49 درصد حداکثر دو مورد درسی خوب و بقیه خیلی خوب مورد پذیرش قرار می گیرند. 

شرایط علمی برای دانش آموزان پایه دهم: باید در خرداد سال تحصیلی قبلی در دروس اختصاصی حداقل نمره سالانه 16 را کسب کرده و اگر قصد ادامه تحصیل در مدرسه شاهد را داشته باشد، باید در سال قبل حداقل نمره پایانی 14 و نمره سالانه 13 را در دروس اختصاصی کسب کرده باشد. 

 

 

 

 

اولویت پذیرش در مدارس شاهد


1          فرزند جانباز تا 25 درصد، خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر 

2          خواهر زاده یا برادرزاده شهید و جانباز بالای 70 درصد 

3          فرزندان جانباز با حداقل 20 درصد از کارافتادگی 

4          فرزندان و جانبازان 25 تا 49 درصد متوفی 

5          نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر 

6          نوه آزاده و جانباز 50 تا 69 درصد

7          فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

8          فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

9          فرزند جانباز 25 تا 49 درصد

10        فرزند همسر شهید

11        دانش آموز جانباز

 

داوطلان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهلت ثبت نام مدارس شاهد ، پیش ثبت نام مدارس شاهد ، سامانه ثبت نام مدارس شاهد بر روی لینک های قرمز رنگ کلیک کنید. و یا با شماره تماس 9099072943 تماس بگیرید.

 

نحوه بازیابی اطلاعات نتایج آزمون شاهد


برای مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد 97-98 به آدرس های نتایج مدارس شاهد درخت دانش  student.sanjesh.medu.ir     و یا ادرس سازمان سنجش مراجعه نمایید. و در فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، کد ملی دانش آموز و همچنین سریال شناسنامه خود را وارد نمایید. اگر کد ملی و سریال شناسنامه خود را به درستی وارد کرده باشید در این مرحله مشخصات دانش آموز و نتیجه پذیرش یا رد دانش آموزو یا این که در لیست ذخیره ها قرار گرفته باشد، برای مدارس شاهد مشاهده می شود.

البته ناگفته نماند که ارائه مدارک برای اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام الزامی است.

تا این مرحله مرحله اولیه پذیرش انجام شده است. کسانی که اسمشان در لیست پذیرفته شدگان قطعی و یا ذخیره قرار گرفته باشد باید با در دست داشتن مدارک ثبت نام مدارس شاهد که در فرم ثبت نام وارد نموده اند، مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند و افراد ذخیره هم همین کار را باید انجام دهند چون امکان دارد بعضی از دانش آموزان به هر دلیلی مراحل ثبت نام خود را تکمیل نکرده و ظرفیت در این مدارس برای افراد ذخیره باز شود.

در تاریخ 17 خرداد تا نهایته 3 تیر برای مقطع ابتدایی و 17 تیر تا 3 مرداد برای پایه هفتم و از 22 تیر تا 5 مرداد برای پایه دهم بررسی مدارک و تایید مدارک انجام می گیرد.

و مرحله نهایی اعلام نتایج مدارس شاهد در سه مقطع اول ابتدایی(4 تیر) و پایه هفتم(4 مرداد) و پایه دهم(7 مرداد) از طریق سامانه سجا اعلام می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا فرزندان شهدای مدافع حرم می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند؟


سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد عنوان کرد:‌ثبت‌نام فرزندان شهدای گرانقدر مدافع حرم در مدارس شاهد قطعی است.

 

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوره مدارس شاهد درخت دانش

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش